AQL events

save-the-date-aql
0 comments

Save the date, czy na stałe zakorzeni się w Polskiej tradycji?

Save the date to forma przed zaproszenia, która rozsyłana jest z większym wyprzedzeniem niż oficjalne zaproszenie. Zawiera podstawowe informacje takie jak: rodzaj planowanej uroczystości, datę oraz imiona osób, w przypadku ślubu oczywiście imiona przyszłej Pary Młodej. Za granicą jest to tradycyjna forma informowania gości o planowanym wydarzeniu. W Polsce save the date dopiero wykorzystywane jest od niedawna, mając swoich zwolenników, jak i nie do końca przekonanych do tego pomysłu.

Zastanawiacie się dlaczego warto wysyłać save the date?

Śluby zazwyczaj planowane są w okresie wiosenno- letnim, który również jest okresem częstych urlopów- wysyłając informację o Waszym ślubie z wyprzedzeniem będziecie mieć pewność, że Wasi bliscy zaplanują swój urlop, tak aby pojawić się również na Waszym ślubie.

Niektórzy z Waszych bliskich mogą mieć również zobowiązania zawodowe – wyjazdy służbowe lub po prostu mogą pracować w weekendy- wówczas będą musieli pomyśleć o znalezieniu zastępstwa oraz zaplanowaniu urlopu na ten dzień.

Jeśli w Waszej rodzinie ktoś z bliskich jest np.: konsultantem ślubnym, fotografem lub muzykiem, musicie pamiętać, że sezon ślubny jest czasem wzmożonej pracy, w związku z powyższym rozsyłając save the date, pozwolicie im na wcześniejszą zmianę swojego harmonogramu zawodowego, a co się z tym wiąże nie przyjmowania zleceń w tym terminie- w przeciwnym razie zamiast towarzyszyć Wam w tym wyjątkowym dniu będą towarzyszyć innej Parze Młodej.

Wcześniejsze powiadomienie o terminie ślubu będzie również doskonałym rozwiązaniem dla osób mieszkających za granicą- dając im możliwość wcześniejszego zaplanowania lotów, czy ustalenia chociażby zakwaterowania. Dodatkowo pozwoli im na zmniejszenie kosztów związanych z zakupem biletów lotniczych.

Wam samym pozwoli na wcześniejsze zorientowanie się jaka ilość osób pojawi się na Waszym przyjęciu, co może się okazać pomocne przy wyborze np. miejsca przyjęcia weselnego lub wyborze planowanych atrakcji.

Kiedy zatem zająć się rozsyłaniem seve the date?

Im wcześniej tym lepiej- oczywiście nie zapominajcie o ustaleniu tej wyjątkowej, magicznej daty kiedy zapragniecie powiedzieć sobie „TAK”. Jeśli boicie się, że nie uda Wam się zgrać w tym terminie wszystkich podwykonawców oraz znaleźć wyjątkowego miejsca, w niektórych przypadkach wystarczy tylko zaznaczyć planowany miesiąc Waszego ślubu- ważne, by zakomunikować Waszym bliskim, że w podanym terminie planujecie ważne dla Was wydarzenie. Będzie to wystarczający sygnał dla nich, aby w tym terminie zwracać szczególną uwagę na dodatkowe zobowiązania.

Kiedy najlepiej wysłać save the date, biorąc pod uwagę późniejsze rozsyłanie głównych zaproszeń ślubnych tak, aby Wasze powiadomienie miało sens? Wydaje nam się, że będzie to okres nie późniejszy niż pół roku przed planowanym przez Was ślubem. Będziecie mieli wówczas 3-4 miesięcy na ustalenie na spokojnie wszystkich najważniejszych szczegółów Waszego wydarzenia.

Jaką formę save the date wybrać?

Wszystko zależy od Waszego budżetu oraz pomysłu. W przypadku save the date nie ma żadnych ograniczeń- im ciekawsza forma tym na dłużej pozostanie w pamięci Waszych bliskich. Zapytacie pewnie, czy save the date musi być spójne z pozostałą częścią planowanej galanterii papierniczej tj. zaproszeń, menu, winietek itp.? Tak naprawdę wszystko zależy od Was. Jeśli nie macie jeszcze sprecyzowanej wizji tego dnia, a tym bardziej pomysłu na ewentualny motyw przewodni, zróbcie coś spontanicznego, co będzie stanowiło pamiątkę dla Waszych bliskich. (Wasze wspólne zdjęcie, elegancki przycisk do papieru, magnes na lodówkę itp.) Pamiętajcie wszystko zależy od Waszej kreatywności.

Czy należy używać anglojęzyczny zwrot- save the date?

Oczywiście, że nie. Rozsyłając powiadomienie w Polsce, część z osób może nie do końca wiedzieć o co chodzi, dlatego też warto zastąpić ten zwrot jego Polskim odpowiednikiem np.: zarezerwuj datę, zapamiętaj tę datę, pamiętaj o Naszym ślubie itp.

 

 

Comments are closed.